Tuesday, June 2, 2009

Ujian Getir Buat Pemain

BSGE FC akan diuji hebat samada benar-benar mantap mahupun tidak. Ujian sebenar yang bakal menanti ialah menentang pasukan BTB. Nyata tahap konsistem pemain amat ditagih untuk memberi sepenuh tumpuan bagi mengawal pemain lawan.

Keputusan lepas nyata memihak kepada BSGE FC apabila berjaya menundukkan lawannya (JPS WPKL) dengan keputusan 2-0. Sedangkan BTB hanya mampu mencatatkan keputusan seri dengan BKP.

Kehadiran tonggak penyerang, Azizi (berkemungkinan diturunkan) menambahkan lagi moral pemain. Namun khidmat Meor tidak seharusnya dilupakan. Dengan 2 gol terkumpul Meor juga boleh dijadikan sandaran BSGE FC.

Tahap permainan BSGE FC juga semakin meningkat sedikit demi sedikit. Dek kerana kesibukan menjalankan tugas dan komitmen kepada keluarga, BSGE FC sukar untuk mengaturkan jadual latihan dan sebagainya. Ianya mampu menjejaskan stamina pemain dan kebanyakkan pemain sukar untuk bertahan sehingga tamat permainan.

Namun demikian masalah tersebut hanyalah tersangatlah kecil, semangat yang ada pada semua pemain mampu mengubah suasana perlawanan. Apa yang penting ke semua pemain mestilah mempunyai semangat dan ketabahan yang tinggi, jangan mudah goyah dan pastikan anda senantiasa berada di haluan kejayaan.

No comments:

Post a Comment