Thursday, June 11, 2009

BSGE FC Menundukkan Ego BTB

LIGA BOLASEPAK KESSO - JPS MALAYSIA 2009


PADANG JPS AMPANG - Semuanya seperti tidak menjadi bagi BSGE FC, persembahan yg kurang konsisten hampir-hampir memusnahkan impian pasukan untuk mengutip mata penuh. Permainan berlangsung dlm suasana yang baik cuma pada lewat permainan separuh masa kedua menyaksikan beberapa pemain kedua-dua pasukan mengalami kekejangan otot dan sedikit sebanyak menjejaskan rentak permainan.

Separuh masa pertama..

BSGE FC hampir-hampir dikejutkan seawal minit kedua apabila rembatan pemain BTB yang berjaya meloloskan diri dari sebelah kiri pertahanan BSGE, namun cubaannya berjaya dibaca dengan baik oleh penjaga gol BSGE. Kedua-dua pasukan saling mengasak antara satu sama lain. No. 7, 10 dan 14 nyata berjaya mengucar-kacirkan pertahanan BSGE. Faktor 'lambat panas' mungkin boleh dijadikan penyebab benteng BSGE FC hampir sepenuhnya dikuasai lawan.

BSGE FC cuba menyerap asakan lawan dan beberapa kali melakukan serangan secara 'counter attack' dari sebelah kanan dan kiri lawan. Pertahanan BTB ternyata sukar untuk dirobek dan BSGE FC terpaksa mencuba nasib dengan melakukan percubaan jarak jauh. Hasilnya pada minit ke 15, percubaan Amroz dari jarak lebih kurang 20meter berjaya menemui sasaran gol.

BTB yang hanya menurunkan 10 pemain nyata tidak mudah mengalah. Asakan demi asakan mereka tetap mencuba untuk mencari gol penyamaan. BSGE FC juga beraksi secara 'bertahan' untuk mendahului lawan sehingga tamat separuh masa pertama. Pertukaran dibuat pada minit ke 20, dengan memasukkan Amri menggantikan Safarin yang mengalami kecederaan.

Separuh masa kedua..

BSGE FC menumpukan corak bertahan dengan memasukkan Bakri menggantikan Roshidy. Beliau bertindak selaku 'stopper' dan ditugaskan merantai pergerakkan pemain lawan berjersi No.14. Sementara Hj. Nordin pula bertindak mengawal pemain No. 10. BTB nyata semakin terdesak untuk mencari gol penyamaan dan asakan bertali arus melalui trio serangannya masih buntu untuk menumpaskan penjaga gol BSGE, Azwan. Fazli mengalami kecederaan dan pertukaran dibuat dengan memasukkan Azam.

Azwan beberapa kali berjaya mempertahankan gawangnya dengan baik ketika BTB hampir-hampir menyamakan kedudukan. Ketika asyik mengasak lawan, gawang BTB juga nyaris-nyaris dibocori sekali lagi. Namun percubaan dari Amroz, Azizi dan serangan oleh Meor, Mr. Loo (masuk menggantikan Meor) dan Shahril (masuk menggantikan Ramadan) gagal menghasilkan gol.

Kedudukan kekal 1-0 sehingga tamat permainan.

Barisan pemain BSGE FC :
Utama:
Azwan (Penjaga Gol), Che Win (Ketua), Hj. Nordin, Fazli, Safarin, Amroz, Pak Syed, Ramadan, Roshidy, Meor dan Azizi.

Simpanan:
Shahril, Amri, Bakri, Mr. Loo, Azam

No comments:

Post a Comment