Wednesday, April 29, 2009

BSGE vs SMART

KEPUTUSAN : 1-1
Barisan pemain BSGE FC

29 April 2009, Padang JPS Ampang menjadi saksi kegagalan BSGE FC untuk menebus kekecewaan lalu. Berdepan pasukan SMART, BSGE FC terlebih dahulu diasak pada awal permainan. Aksi lambat panas yang ditonjolkan membolehkan SMART mendahului 1-0 pada separuh masa pertama sebelum Azizi yang masuk menggantikan Shamri menyamakan kedudukan bagi melegakan tekanan rakan sepasukan yang lain. SMART memperolehi jaringan melalui rembatan jarak jauh dan sememangnya sukar untuk diagak.

Pengadil menasihatkan pemain agar menjaga keselamatan kerana keadaan padang yang becak

Pada separuh masa pertama juga No. 7 BSGE dikenakan tindakan kad kuning kerana membantah keputusan pengadil. Sikap pengadil yang tak konsisten nyata membangkitkan rasa panas pemain lain kerana keputusan yang dibuat seolah-olah berat sebelah. BSGE FC beberapa kali mengucar-kacirkan pertahanan SMART. Namun beberapa percubaan gagal menemui sasaran yang sepatutnya.

Rentak permainan yang panas menyebabkan pengadil menjadi tumpuan

Terjahan kasar pemain SMART juga disaksikan oleh pengadil dengan muka 'poyo' sahaja. No. 6 BSGE juga perlu tingkatkan tahap permaian lagi kerana beberapa kali asakan daripada SMART gagal untuk diatasi (Adoiii...).

Rehat separuh masa memberi ruang pemain untuk meredakan tekanan

Separuh masa kedua bermula, BSGE FC kembali mendapat rentak. Asakan demi asakan namun tetap gagal menemui sasaran. Benteng SMART nyata lebih konsisten. No 10 SMART diberi kad kuning kerana terjahan kasarnya keatas pemain BSGE. En. Hisham (kemudian digantikan oleh Mr. Loo ) dan Ikmal (menggantikan En. Shahril) dimasukkan untuk mengimbangi bahagian tengah. En. Nordin pula terpaksa dikeluarkan kerana mengalami kecederaan.BSGE FC terus mencuba untuk mencari gol kemenangan.

Namun SMART juga terus mencuba dengan beberapa helah dan tindakan pantas penjaga gol BSGE, En. Roshidy menyelamatkan keadaan memastikan gawang BSGE selamat dan kududukan terikat 1-1 sehingga tamat.

Bergambar kenangan bersama pasukan SMART

spyAMM

No comments:

Post a Comment